söndag 10 maj 2009

Är det inte helg snart??





Så då sitter man här igen, och helgen slank iväg snabbt som en iller. En ny vecka börjar och hallå är det nån som har tänkt på att nu har halva maj gått. Det går för fort så här års.
Nu blommar brudspirean och det är den allra vackraste utsikten vi har på hela året.
Idag fick jag ännu en sån där superide som måste genomföras. Utanför vår köksingång har vi ett väggmonterat växthus som inte brukar användas som växthus utan som frukostmysplats på sommaren. I år ska det få tjänstgöra som det växthus det är, golvet ska målas vitt och lämpliga krukor för örter och tomater ska iordningställas. Vårt ordinarie växthus tjänstgör för närvarande som redskapsbod i väntan på friggebod.
Tänkte inte odla nåt i år pga denna fullständiga omfördelning av prylar, men odlartarmen skriker och händerna vill ha tomatplantor. Näsan vill ha timjan också och basilika. Här ska målas golv. Det kommer att göra susen, bara jag kan hålla katterna därifrån tills färgen torkat. Skulle inte förvåna mig om en och annan inredningsdetalj hittar dit också. Jag vill fixa, nu, är det inte helg snart??

6 kommentarer:

  1. Jaa en helg ilar fort iväg tyvärr och dagarna springer fram. Här uppe dröjer det än ett par veckor innan brudspirean blommar.
    Så klokt att fixa iordning växthuset när du nu har ett! Det vimlar ju av inlägg och fina inredningsreportage av helt gudomliga växthus!
    Säkert kan ni äta frukosten på annan mysig plats!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. jaaaaa vännen, vi inför helger oftare,hihi! denna årstid borde man var hel ledig egentligen...

    ha det gott, varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. Va vadå helg finns det sådana saker ;)

    Du får dela mina pullor med mig. Bara njut av bilderna när dom kommer "no work" bra va hehe.
    Kram
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  4. Våran spirea har inte börjat blomma ännu. Men jag ser att den är på gång.:-) Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vilken underbar blogg!
    Jätte fin!
    Och jag håller med dig, vart tar helgen vägen?!
    Men, men, det är väl så det är :)

    Ha en underbar vecka.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Visst är man galen, vadå leva i nuet,,,längtar redan och så kan jag inte åka ner förrän på lördag....har börjat fixa till mitt gamla växthus..huvet full igen av idéer tror aldrig dom sinar, fniss...kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails