lördag 16 maj 2009

Gräva, gräva och plantera...





Vilka sköna dagar det har varit. Nu drar ju stora festsäsongen igång, och har varit lite inblandad i sånt själv. Så småningom fick man tid att engagera sig i trädgården också, jord och gräv. Phuuu. Visar idag lite bilder från växthuset, men tyvärr inga tomatplantor ännu. Har pappa sagt att det kan vara frost fram till 7:e juni så är det bara så. Skulle säkert inte bli frost inne i växthuset, men bäst att vara säker.
Nu börjar det kännas som om man är klar lite varstans, känns tomt. Vad ska man nu kladda färg på? Planer finns, men nu känner man sig lite trött, så det är nog bäst att vila tills idéerna vägrar att ge sej. Ha en mysig helg.

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med trädgårdsarbete! Jobbigt men skönt jobbigt! Det jag saknar är ett växthus, lyckliga dej som har ett!
    Jag känner igen känslan av att stå frågande när inget målningsprojekt står o väntar men jag tror du har rätt, passa på att vila! När ivern kommer blir det lätt att sömntimmarna offras.
    Ha det gott!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Njut av det vackra vädret och hur fint det är runt omkring dig! Nilla

    SvaraRadera
  3. SÅ bra då att du fick se min symaskin...är nu klar med uppiffningen för 300 kr och är så nöjd...växthuset är 15 år gammalt och nu har jag ordnat en hörna som jag kan sitta i och bara njuta...har saknat detta ...hoppas helgen varit bra med jobb i trädgården, ha en bra vecka som kommer, kram

    SvaraRadera
  4. Ja! Visst är det skönt att kunna dona med lite allt möjligt, helst samtidigt, hihi.

    Ha en fin start på nya veckan.Kram /madelene

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder du bjuder på ...

    favoriten är kissen under bordet...

    Ja, tänk att man vet aldrig när järn-
    nätterna har gett sig...man vill ju inte riskera de fina blommorna...
    Jag springer ut på morgonen och in på kvällen med mina ett tag till...

    Kram och ha en härlig vecka,
    Anette

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails