fredag 1 maj 2009

Sköna maj välkommen...






Vilken härlig 1:a maj vi fick i år. Det tackar man inte nej till. Härligt väder och utemys.
Det spritter av glädje i katterna som får vara i uterummet igen och spana på både smått och stort.
Kommer det in en fluga så får den skylla sig själv. Låter nog allt pyssel vila i helgen, vill bara sitta och vila med ett glas bubbligt i handen (vatten, eftersom jag jobbar hela helgen) efter en veckas nattjobb är det skönt att bara få luta sig bakåt och lägga upp fötterna. Nu skulle man ha en liten kock som kommer kilandes med allt möjligt grillat och gott, men en sån saknas tyvärr i detta hus. Kock får man vara själv, och kila har man inte lust till när man känner sig som ett vandrande blåmärke. Nu ska jag iaf visa lite bilder på vad jag målat i veckan. En prylhylla hittade jag ju tidigare i garaget, och den har nu fått ny färg och tjänstgör som en liten låda med fack där allsköns smått ryms. Nu ska jag luta mig bakåt igen och zzzzz.....

7 kommentarer:

  1. Hoppas nu att du haft en skön dag och att det bubblat något gott i handen, vi har njutit utav fint väder och äntligen avslutat ett stort målarprojekt och nu har precis goa grannarna i vattenhålet gått in till sig och vi har njutit ihop utav gott bubelvatten, kramen

    SvaraRadera
  2. Kram till dig i vårtider.;-)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad fint du målat!Pryl lådan var mysig.
    Härligt för katterna att de kan sitta i uterummet :)
    Jag jobbar också i helgen.Trist..Men jag var ledig idag i alla fall!
    Ha en bra helg trots jobb :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Halloj där !!
    Åhhh wow vad fina dina etiketter på flaskorna är !! Kanon, ser ju riktigt gamla ut..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  5. Så fin din prylhylla blev!!

    Mina kissar inkl. Chihuahuan Ebba jagar också flugor...Ebba blir riktigt arg på dem, skäller och håller på...

    Ha en bra helg!

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  6. Ja, visst är det härligt när kissarna också kan njuta av vårsolen!


    Hoppas att du också har det gott i det härliga vädret!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  7. Fint med den prylhyllan som blev pryllåda.
    Är flaskorna gamla eller nya men med gammaldags etiketter?
    Ha en bra söndag!
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails