torsdag 7 maj 2009

Turen vände...







Vilken tur att jag inte gav upp igår när loppishumöret var i botten. Kom på en secondhandbutik som jag glömt att besöka, och där fanns Bordet. Nere i reakällarn stod symaskinsunderredet och bara tittade bedjande på mig. Jag stegade iväg till butikstjejen och ville veta priset." 300:- men då ingår en bordsskiva i marmor" säger hon. Tyckte liksom att jag hörde tingelingmusik i luften. Precis lagom i storleken, en mysig rå, ruff marmor ingen sån där blankpolerad. Sen hittade jag två fina "flasklyktor", en hjärtformad assiett med spetsformad kant som matchar mina krukor från Rusta samt en gammal pilsnerflaska med originaletiketten kvar. Sååå, idag är jag nöjd, supernöjd.
Olivdrömmen har jag slagit ur hågen, är mer inne på rosmarin- eller lavendelträd nu. Såg så fina häromdan, att sen rosmarin är min älsklingskrydda är ju inget minus i kanten. Nu börjar det kännas som jag vill att det ska kännas i uterummet, nu är det bara njuta kvar. Aaaaah.....


8 kommentarer:

  1. Tala om att du gjort ett kap min vän,. bara att gratulera, har 2 st i min ägo och brukar betala mellan 100-200 för befintligt skick och då är det inte med någon marmor....kram

    SvaraRadera
  2. Ja där hade du tur, vet du en marmorskiva kostar hur mycket som helst. Den ska du vara rädd om.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hahaha...du är ju för rolig alltså.
    Ja kära nån om han fick bh'n runt halsen.:-D


    Fint du fixat.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint med symaskins underreden!

    Ditt är jättefint i svart, som du säger så bryter det av bra...

    Kram och ha en fortsatt skön helg,
    Anette

    SvaraRadera
  5. DU den inre bilden tackar en för...en fin kombination, ha en skön kväll, kramen

    SvaraRadera
  6. tack tack! såå fina grejor som du har hittat.
    Kramisar
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  7. Det var ett bra fynd vill jag lova, bara marmorskivan är värd betydligt mer! Kommer att bli ursnyggt!
    O klart du ska komma ihåg att njuta, det är livets a och o!
    Får jag lägga dej till mina favvobloggar?
    Kram Cilla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails