onsdag 11 november 2009

Matmamma...

virkad matta


silverkulor


vita rosor

Alltså i mitt förra inlägg vet jag inte vad som hände, typsnitten och storleken på bokstäverna dansade hula-hula över raderna och jag fick en smärre chock över resultatet, men jag tänkte att vad tusingen, man ser ju vad det står i alla fall. Idag är bullarna slut så det var ju tur att jag fotade dom medans dom fanns.
Idag är en dag då jag inte orkar ta mig för med nånting, så det var väl lite tur att man hade sånt energiöverskott igår. Verkligen segt, det är nog alla nattjobb som tar ut sin rätt.
Det är i alla fall våffeldag hemma hos oss idag, med jordgubbssylt och grädde. Våfflor är också som kanelbullar, dom slits ur händerna på en så fort man hinner producera. Man kastar liksom in mat i överhungriga gap, som att skvätta med droppar när det finns hav.
Vad skoj det vore om all mat var så populär. Jubeltjut när mat plockar fram blodpuddingen liksom. Nej det får man nog glömma.
Fast man gillar ju inte allting själv heller, så det vore väl orättvist att begära det av andra..
Numera är det gott med grytor, höstmat. Snart är det dags för vintermat, julskinka och must..

11 kommentarer:

  1. Samma här, ytterst sällan som det hurras över maten, möjligen tacos, plättar eller köttbullar. Hur 2 gourmeter som jag o J lyckas få såna pinnsmala matogillare är en gåta!
    Visst är det skönt med lata dagar ibland o jobbar du natt så tror jag man behöver såna dar extra mycket.
    Fin matta! O glittriga kulor är alltid en favorit hos mej!
    Kram på dej! Cilla

    SvaraRadera
  2. Oh vad gott..det var evigheter sedan jag åt våfflor, det som är så himla gott, är nu hemma efter en lång dag på gården, blir att packa de sista kartongerna...nog hinner vi boa in oss till jul...härligt, KRAM

    SvaraRadera
  3. vilka vackra bilder det är så att man bara vill mysa.

    kram j

    SvaraRadera
  4. Hej Lillemor! Tack hihi ja det är världens enklaste knep vännen! Ta en bit tapet bård som du gillar och klistrar din den bara runt om. SÅ gjorde jag! Hoppas du visar mig sen hur dina blev! :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Roligt att du tittade in på min blogg. Hoppas att du återkommer imorgon tipsar jag om lite olika fototaper.

    mvh Johanna

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har en skön lördagskväll i mörkret med mýs och många ljus, kram

    SvaraRadera
  7. Jag tycker absolut att du ska unna dej Ljusstaken med stort L! Dom är faktiskt ännu vackrare i verkligheten, jag bara älskar den!
    Kram cilla

    SvaraRadera
  8. Ja, jag har ju annars formar av silicon. De diskar jag. Superbra är dem. Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Ja, det är Green Gate. :-)
    Jag är likadan. Man ska kasta så lite som möjligt.
    Formarna jag har i silicon är jättesöta. Ljusblå, ljusgröna och ljusrosa. Finns här...www.homeshop.se

    Kram

    SvaraRadera
  10. Skrattar gott när jag läser det om hungriga gap!
    Roligt skrivet!

    Fina bilder du visar.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  11. Börjar med ditt förra inlägg. Så fina broderier, det blir jag glad av. Och Bengali är en favorit här, har bara enstaka tallrikar av den själv tyvärr. Och våfflor du, det låer så gott, jättelänge sen jag åt.
    Ha en fin dag
    Kram kram
    AnnaMaria
    Ps, broderiet på adventskalendern är mörkblått, det var en liten kille som döptes.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails