måndag 8 februari 2010

Stickning är det nya svarta...


Sockan Kristina

Augusta goes winterbride


Katt TV


Burr, vill ha vår!!!

I alla fall för mig. Mycket att stå i, januari månads socka i sockklubben är klar sedan länge, jobbigt att leta reda på kameran bara...det är en sån period nu...och februari månads handledsvärmare i pulsklubben är oxå klar. Bilder bjudes.
Pulsvärmarna heter Augusta, och jag tänkte mig lite "Augusta goes winterbride" så jag pimpade
lite efter eget huvud med blommor och pärlor, dom vart lite långa egentligen, halva armarna värmer man oxå, men det kan ju vara skönt för en vinterbrud.
Sockorna heter Kristina helt enkelt. Inget pimp där, bara rätt&slätt. Roliga att sticka och fina blev dom.
Nu börjar det bli dags att klura ut vad som ska ligga i stickkorgen till OS börjar. Att sitta med tomma händer går inte an, har lust på tröja/kofta, jättebra, räcker hela OS, men vet inte vilken.
Om ingen har märkt det så finns det några mönster att välja bland. Tips emottages tacksamt.
Bjuder även på Kisse som hittade kul program på tv. Handlade om skator. Tydligen en hit i kattvärlden för hux flux så satt alla tre missarna och tittade på TV, ca 5 cm från rutan. Gäller ju att få syn på pippina före brorsan.
Annars är det bara snö och snö nu, håller på att gå in i en depression pga detta. Vill bara blunda och sova. Kallt, snö, usch.
Gillar vintern jättemycket, men nu är det nog. Skönt att det börjar ljusna på kvällarna.
Skulle vilja pillra lite på tidsmaskinen...
Kram till alla som orkar titta in!


5 kommentarer:

  1. Vad du är duktig på handarbete!!!
    Både sockar o pulsvärmare är sååå fina!!!
    Jag har börjat väcka till liv konsten att sticka, annars är jag en virkmänniska i vanliga fall. Det är ju så kul!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Du är helt suveränt duktig på stickning. Dina katter är bara för charmiga. Visst är man trött på vintern nu. En tröst är att tiden går fort så våren är snart här. Om det kan pigga upp så är du välkommen att vara med i min utlottning på bloggen. Ha det gott!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen dina sockar och handledsvärmare. Roligt med kissen som tittar på tv också. Hade jag också en i unga år.
    Hoppas vi snart blir av med snön och att du har en bra helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Så fina muddarna är, Härligt med den lilla blomman. Kanske vitt är det nya svarta...

    SvaraRadera
  5. Härliga muddar - synd man redan är gift! Och när du uppfunnit 48-timmarsdygnet kan du väl kontakta mig så köper jag in mig på uppfinningen!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails