onsdag 26 maj 2010

Ofärdiga klubbens årsmöte...

Vikskärm

Aaah, margeuriter


Golvuret "Mora-Nisse"


Köksmöbler i ny kostym



Volangsjal



Hejsan hoppsan vänner! Hääärliga dagar (och kvällar) har vi. Just nu skvätter det vit färg åt alla håll. Har fyndat på nätauktion och har nu satt snurr på målarpenseln. Men guuud vilket pilljobb. Har köpt en vikskärm med 1 miljon utsirade pillemojkrusiduller som tar eviga tider att göra vita, och ett golvur som står och tjurar i ett hörn för att det inte fick bli målat först. "Lugn i ledet" säger jag bara, alla får vara med i färgorgien.

Stickar också och står i. Volangsjal sitter på stickorna, men jag känner mig stressad, för det är mycket som vill till dom stickorna. Köksmöblerna är nästan färdigmålade, en kasse blommor vill ha uteplats och ett par Tildadockor vill bli sydda. En jätterolig sak är att mina hålkrusmuddar blivit juni månads mönster i Stickameras Pulsklubb. Det känns hedrande och skoj, där fick sej elakingen i skallen sig en känga, haha jag dög och har fått flera jättegulliga kommentarer.

Jag visar liiite bilder på ofärdiga projekt. Ofärdig sjal, ofärdigmålad vikskärm, ofärdigt golvur och köksmöbler som tränger ännu en strykning av bordsskivan. Nästa gång kanske nåt är färdigt nog att få ståta på helbild.
Jag börjar längta efter semester, för jag har massor att göra på hemmaplan


6 kommentarer:

  1. Åh, vilken skojig blogg! Här stannar jag ett tag. Välkommen till mig om du vill. För var ska väl mormors linneskåp stå - om inte i mormors bod? (fniss åt mig själv och mitt synnerligen dåliga skämt, oahh..skäms!)

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Hur går det Harunin?
    Vi är så nyfikna på vad du valt för garn.
    Lägg gärna upp bilder på sjakalsbloggen.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Tja, vad ska man göra med den rosa/gröna Zauberballen? Den är faktiskt så dreglig nu att jag kanske kan tova nåt av den - nä, skärpning nu! jag tror det blir en sjal, har sett nåt sånt i nån blogg. Men först ska väl den andra sjalen bli klar, och gladkoftan, och svågerns tråksockar, och grilliga handväskan, och den andre svågerns sockar...puh!

    SvaraRadera
  4. tack tack!
    Din halsduk ser ut som en gräddbakelse mumms :D
    Kramisar
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  5. Hejsan,
    Såg att dina fina muddar har blitt "Månadens mönster" i Pulsklubben, Grattis...!
    Så nu ska det äntligen bli av att jag sätter stickorna i dessa jag också, de har legat på "Att-göra-listan" sen du la ut mönstret... ;-)

    Sen måste jag bara undra, den vackra gula volangshalen, kan man hitta det mönstret någonstans...? Eller är det bara ett pappersmönster...?
    Tycker att den är helt underbar...

    Kram Christina

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar vantarna var roliga att sticka och följs troligtvis av fler.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails