måndag 2 augusti 2010

Vad skönt det är med semester...

"Detta är min väska" sa Kalle

"Hm, men lova att bara låna"

Så här ser den ut UTAN katt

Tröja, varm & skön

Så skönt att bara slappa, inga måsten, bara ledig. Skönt med lite regn och svalka också. Jag vet att en del i vårt land fått regn så att det stiger upp över knäna, men här har det varit mer lagom. Tyvärr så började semestern med ont i ryggen som envist biter sig fast, men man får vila i soffan med stickningen så får vi se vem som ger upp först. Jag är envis jag också.
Har virkat en väska av african flowers. Som ni ser så gillar katten den också. En fiskartröja i Fuga har det blivit också och just nu sitter fiskartröja nr 2 på stickorna. Den här gången i bomullsblandningen Tilda. Urskönt att sticka med.
Regn på semestern betyder mysa i soffan med en stickning, att äntligen få lite svalt inomhus så att man slipper ha 37 grader varmt i sovrummet, att äntligen få tid och ork att städa garderober och skåp, att äntligen få tid att måla om sovrumsmöblerna (fast det har jag ärligt talat inte hunnit än) och så måste man vila.
Jag är lyckligt lottad att ha ett utomhusjobb, då spelar det ingen roll vilket väder det är när man är ledig, man upplever alla sorts väder i jobbet i allafall vare sig man vill eller inte.
Har shoppat en massa mysigt raggsocksgarn till höstens sockor, och snart blir det en liten sväng till Göteborg, så får vi se vad som erbjuds där.
Hoppas ni alla har en skön sommar, vare sig ni är lediga eller ej.
Kramisar

4 kommentarer:

  1. Hej ville bara meddela att jag byter bloggadress till mylovelyhomeno11.blogspot.com (pga flytt) annars funkar inte länken till mig. Ha en skön vecka. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vad mysig din semester lät. Ja, förutom det där med ryggen då. Men kanske börjar det släppa.
    Lyckliga du som kan måla sovrumsmöblen. Det skulle jag aldrig få. Eftersom det är gubben som köpt den en gång i tiden så får jag väl låta bli då, hihi. Men kul hade det varit.
    De där afrikanska blommorna gillade jag. Kanske man skulle prova på nån gång.
    Ha en fortsatt bra semester.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Oh pippitröja såå fin den blev o afrikanska blomväskan med ! =)

    SvaraRadera
  4. Läcker väska! Har funderat många gånger på en sån, men jag håller mig helst till stickning. :)
    Vad roligt att du gillade Kaisas garnskål! Ser att den verkligen kommer att passa perfekt hemma hos dig - precis samma stil.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails